Milí členové a příznivci ČFA,

Předpokládám, že jste zaznamenali změny na našich webových stránkách a všimli si zvýšené aktivity našeho spolku. O změny na webu se postarala jeho správkyně, paní Jarmila Majdová. Za to jí patří náš velký dík! Máme novou titulní
stranu, stránky jsou barevně sladěny, nově je zde k dispozici e-mailový newsletter

Pokud jste možnost přihlášení k novinkám na webu ČFA dříve nezaznamenali, můžete se přihlásit tady (aby Vám už nic z flétnové oblasti neuniklo):

 

Seminář s Julií Branou je sice ještě daleko, ale už teď máme přihlášky od 26 zájemců. A sedm z nich se přihlásilo k aktivní účasti. Vzhledem k tomu, že víc jak 10 aktivních zájemců není možné z časových důvodů zvládnout, moc času už ti „aktivní“ nemají…

Chystáme také koncert pro členy asociace, který na seminář naváže. Měly by tam zaznít všechny fantazie G. Ph. Telemanna. A pomalu připravujeme i XXV. flétnový den.

Nejčerstvější novinkou je ale natáčení flétnových skladeb Pavla Trojana. Ano, těch, které zazněly na koncertě v kostele sv. Vavřince 11. 10. 2023. Natáčení bude ukončeno v sobotu 9. 12. 2023. Dobrá zpráva pro nás je, že všichni flétnisté, kteří se natáčení zúčastní, jsou členy ČFA. Je to tedy další z aktivit naší asociace, a to nás moc těší. Chceme totiž, aby členové asociace měli z členství také nějaké výhody! A protože o celém projektu ví nejvíce sám autor natáčených skladeb, položil jsem mu několik otázek.

ML: Jak se Ti podařilo uskutečnit natáčení Tvých flétnových skladeb?

PT: To bylo tak. Letošní autorský večer jsem věnoval flétně a uspořádali jsme ho společně s Českou flétnovou asociací, za což moc děkuji. Koncert se konal 11. října v Kostele sv. Vavřince v Hellichově ulici v Praze a byl moc pěkně navštívený. Pozval jsem mj. také velkou příznivkyni a podporovatelku umění, paní Karlu Lažanskou. Ona je nesmírně spontánní člověk. A tady jí výkony účinkujících i atmosféra večera natolik strhly, že hned po skončení koncertu namístě prohlásila, že by mělo vzniknout CD. Aby zůstala památka z krásného večera. A přislíbila dostatečný obnos k tomu, abychom mohli na projektu ihned začít pracovat. Stal se tedy zázrak!

ML: Kde se natáčení realizuje?

PT: Skladby, ve kterých je klavír, se natáčejí v koncertním sále Pražské konzervatoře. Zbylé dvě kompozice v Dunny studiu Mirka Mužíka.

ML: Kdo je producentem?

PT: Producentem, tedy osobou, která to organizuje (a trochu i spolufinancuje) jsem já. Mám také na starosti hudební režii. Hlavním dárcem je paní Lažanská. Bez ní by se projekt nemohl uskutečnit. Zvukovým mistrem je skvělý Mirek Mužík. Pokud jde o výrobu, vydání a distribuci alba, to bude zajišťovat Radioservis. Ten se ujme věci od okamžiku, kdy bude hotovo master CD.

ML: Kdy se budou moci zájemci seznámit s Tvými flétnovými skladbami a na jakých nosičích to bude?

PT: V tuto chvíli nepočítáme, že by se přímo vyráběly zvukové nosiče ve formě CD, to už je odcházející technologie. Většina lidí už dnes CD doma ani v autě nemá, a navíc výroba je dost drahá. Bude to vydáno formou Radiokaret. Ty umožní majitelům stáhnout si hudbu z webových stránek Radiotéky. Zároveň bude album distribuováno běžnými streamovacími službami, jako je Apple Music, Spotify, YouTube Music atd. Kdy by to mohlo vyjít? Vypadá to, že by album s pracovním názvem Hravé flétny mohlo vyjít v první polovině roku 2024.

ML: Jak jsi spokojen s interprety?

PT: Jsem velmi spokojen. Není divu, jsou to titíž interpreti, kteří dokázali vykouzlit krásnou atmosféru onoho autorského flétnového večera. Příznivou okolností je nakonec sám fakt, že se studiově natáčí hudba, kterou mají hudebníci už zažitou z hudebního pódia. Pro oba nejmladší interprety, Ondřeje Macourka a Terezu Tomáškovou to bylo v podstatě první profesionální natáčení ve studiu, ale zvládli to podobně jako všichni ostatní na výbornou.

ML: Kdy napíšeš koncert pro flétnu?

PT: Což o to napsání, to není problém. Do toho mám velkou chuť, dokonce už je skica. Mám představu spíše komornějšího koncertu co do délky i obsazení orchestru. Ale nemám dostatek času a motivace k dokončení skladby (což včetně orchestrace představuje desítky či stovky hodin), pokud není jasný výhled na provedení. Na tom je potřeba nyní zapracovat. Možná se po zveřejnění tohoto rozhovoru ozvou orchestry či festivaly…

Čas a energii musím věnovat skladbám, které si interpreti či pořadatelé již vyžádali ke konkrétním příležitostem a provedením. Nyní např. pracuji na skladbě pro Wiener Klavierquartet, která bude ve světové premiéře uvedena ve Vídni v sezóně 2024/25. Nebo na skladbách pro album z mé tvorby pro harfu a klavír pro Vandu a Luďka Šabakovi.

ML: Pavle, děkuji za rozhovor a těším se na natočené Hravé flétny.

ML